Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Tři typy konfliktů:

Tři typy konfliktů:
-nejlehčí mezi objekty, které nás oba přitahují..KONFLIKT APETACE APETACE(Př.: mám ráda kino i divadlo, nevím, kam mám jít)
-mezi 2 negativními cíly..KONFLIKT AVERZE AVERZE(ně+co provedu, mám se buď nechat zavřít nebo zaplatit pokutu)
-když nás objekt, který nás přitahuje, odpuzuje zároveň…KONFLIKT APETENCE AVERZE


FRUSTRACE=ZMAŘENÍ
-je to situace, kdy já chci dosáhnout nějakého cíle, ale zmařuje mi to nějaká překážka (materiální i nemateriální)
-pocit frustrace- zklamání, znechucení,…., je to otázka několika sekund, u někoho několika minut
-nejpřirozenější reakce na frustraci je agresivita=útočnost (verbální agrese: ironie)
-když agresivitu zaměřím na někoho = extrapunitní
-intrapunitní = agresivitu obrátím na sebe
-impunitivní = budeme nadávat univerzálně..Např. : „ Pane Bože, tady v této zemi pořád prší..“
- dítě před hračkářstvím-frustrace=)agresivita (vztekání,..). Je to zdravá reakce. Výchovou se učí jiné reakce na frustraci.
-snížení hodnoty cíle REAKCE BAKATELIZACE
-REAKCE RACIONALIZACE
-REAKCE REGRESE – reagujeme např. jako dítě

DEPRIVACE
-je strádání
-dítě musí mít jídlo, teplo, čistotu, ale i mít se na koho spolehnout, když to nemá, tak strádá
-toto citové strádání může mít následky na vytvoření osobnosti
-subderivace-je tam (v rodině) vše, ale chybí sociální zázemí. Dítě bohotých např. kradou v obchodě rohlíky. Potřebují, aby se jim někdo věnoval.

Žádné komentáře:

Okomentovat